• هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران با حضور شرکت های گروه مجموعه سازی توس۱۴۰۲/۰۵/۳۱

    هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران با حضور مقامات مختلف وزارت صنعت و معدن و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و صنعت خودرو آغاز بکار کرد.

    این رویداد که در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه 1402 برگزار شد.

    در این نمایشگاه  بیش از ۵۸۰ شرکت داخلی و بیش از ۴۶۹ شرکت بین المللی حضور داشتند.

    کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، هند، چین، ترکیه، امارات متحده عربی، کره جنوبی، تایوان و اندونزی نیز در این نمایشگاه نمایندگانی داشتند.

    این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۵۷ هزار متر مربع برگزار شد.

    در این رویداد، بیش از ۱۵ شرکت دانش بنیان هم حضور داشتند.

    هدف از این نمایشگاه ارائه مجموعه‌های فنی خودرو، قطعات و لوازم جدید، ارتقای صنعت خودروسازی و ارائه فناوری‌های نوین به بازار است.

    دستاوردها و تکنولوژی‌های صنعت خودرو در این نمایشگاه به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت باعث ایجاد ارتقاء و توسعه در این صنعت مهم می‌شوند.

    با توجه به اهمیت و تأثیر این صنعت بر اقتصاد کشور، حضور شرکت‌ها و نمایش پیشرفت‌های صورت گرفته در این نمایشگاه، علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان به طور گسترده از این رویداد دیدن کردند.

    محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت

    آقای محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، نیز در حاشیه هجدهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1402 با اشاره به افزایش کیفیت قطعات و لوازم یدکی خودرو تولید داخل گفـت: ما هم نظارت‌ها را در تولید و هم در عرضه و ضمانت ادامه می‌دهیم تا به نوعی رضایت عمومی مردم حاصل شود و مطمئن شویم که هیچ کالای تقلبی و کالای قاچاق در سطح بازار عرضه نمی‌شود.

    استاندارد‌های که با همکاری سازمان ملی استاندارد بعد از 10 سال به‌روزرسانی شد. برادران گفت: سابق بر این، اصلا عمده کالا‌های ما ضمانت کالایی نداشت هم اکنون حداقل ضمانت کالاها 9 ماه است و رضایت مندی مشتریان در مقایسه با سال‌های قبل هم افزایش داشته است. 

    معاون وزیر صمت با بیان اینکه هر کالایی یک شناسه رهگیری دارد و این شناسه مختص آن کالاست افزود: مردم در این صورت از اصل بودن کالای خریداری شده مطمئن می‌شوند. خریدار وقتی شناسه محصول را وارد می‌کند از مشخصات آن معطل می‌شود. همچنین صورت حساب الکترونیکی که فروشندگان مجاز در هنگام خرید چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی عرضه می‌کنند، این اطمینان خاطر را به مشتری از لحاظ اصل بودن کالا می‌هد. معاون وزیر صمت افزود: خریداران از طریق کد رهگیری می‌توانند از سامانه‌ای که خرید می‌کنند ضمانتنامه دریافت کنند و این شناسه فروش، تبدیل به شناسنه ضمانت کالا شود که این باعث رشد این صنعت شده همچنین موجب شده تا خریداران کالا‌های دست دوم و با آلیاژ پایین را از نو تشخیص دهند.

    در حاشیه تصاویر غرفه گروه مجموعه سازی توس با حضور مدیران و نمایندگان شرکت ها